Asiguratorii promit flexibilitate pentru a permite clienților să își păstreze acoperirea
Asigurarea de credit comercial pentru situațiile de criză
martie 20, 2020
Starea de alertă. Aspecte legislative și care sunt sectoarele care se redeschid
mai 7, 2020

Într-un comunicat de presă emis tuturor asiguratorilor și intermediarilor de asigurări, Autoritatea Europeană de Asigurări și Pensii Ocupaționale (EIOPA) atrage atenția asupra riscului reputațional al industriei de asigurări ca urmare a unor practici inechitabile în contextul crizei sanitare: “Este foarte important ca asigurătorii și intermediarii să își mențină demersurile pentru asigurarea continuității activităților și a unui tratament echitabil al consumatorilor.”

 

EIOPA încurajează asigurătorii și intermediarii să ia în considerare implicațiile practice variate pe care pandemia de COVID – 19 le are în activitățile curente ale clienților, în special din perspectiva măsurilor de distanțare socială și auto-izolare care sunt aplicate în acest moment. În actualele circumstanțe, consumatorii/clienții ar putea să nu aibă posibilitatea de a-şi îndeplini obligațiile contractuale sau ar putea fi forțați să își schimbe comportamentul obișnuit. Exemplele pot include, fără a fi limitate la:

 

  1. Imposibilitatea de a depune un dosar de daună în termenul prevăzut;
  2. Imposibilitatea de a face un control (de exemplu, un control al mașinii sau un control medical);
  3. Folosirea locuinței proprii ca spațiu de lucru, ceea ce ar putea să contravină condițiilor din contractele de asigurare a locuinței.

 

EIOPA se așteaptă ca toți participanții la piață să continue să acționeze în interesul consumatorilor, pe parcursul ciclului de viață a relației cu aceștia. Aceasta este în linie cu cerințele privind protecția consumatorilor prevăzute în legislația relevantă cum ar fi Directiva 2016/97 privind Distribuția în Asigurări (IDD) și Directiva 2009/138/EC (Directiva Solvabilitate II).”

 

Așadar, în această perioadă de criză și incertitudine economică, consumatorii sunt asigurați de flexibilitate și echitabilitate în relația cu asiguratorii și intermediarii de asigurări. Consumatorii și clienții persoane juridice vor primi:

  • Informații clare și prompte privind drepturile contractuale,
  • Tratament echitabil și claritate în comunicări,
  • Informații privind măsurile de contingență luate de asigurători și intermediari 
  • Flexibilitate în ceea ce privește procesele și termenele, pentru a le permite să își păstreze acoperirea prin asigurare care altfel ar fi pierdută.

 

Declarația EIOPA privind distribuția dividendelor și politicile privind componenta variabilă a remunerației în contextul COVID – 19 poate fi citită în întregime pe website-ul asfromania.ro

 

Contacteaza-ne